14.4.2022 | V posledních dvou letech pandemie covid-19 proměnila firemní a zaměstnaneckou kulturu v mnoha firmách. Ostatně je to právě firemní kultura, o kterou se budoucí zaměstnanci nejvíce zajímají.
Zvláště v dnešní době, kdy zažíváme masivní nedostatek talentovaných a zkušených lidí a v situaci silné konkurence na poli zaměstnavatelském, je firemní kultura to, co může zásadně ovlivnit udržení a nábor nových zaměstnanců.
Například možnost práce na dálku, zaměstnanecké výhody, jako je podíl na zisku, zdravotní benefity a podpora volnočasových aktivit, budget na vzdělávání, placené přesčasy a zdravá, podpůrná pracovní atmosféra, to vše pomáhá snížit míru fluktuace zaměstnanců.
Vytvoření zdravého a atraktivního pracovního prostředí začíná u těchto otázek:
Jak vytvořit firemní kulturu, která přitáhne větší okruh potenciálních zaměstnanců?
Jak vymyslet náborový proces, který by byl pro uchazeče o zaměstnání přitažlivější?
Jak dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi pracovními povinnostmi a výhodami?
Velká část identity značky ve skutečnosti pochází z toho, co o ní říkají a co si o ní myslí zaměstnanci a klienti. Proto je důležité, aby se dobrá pověst dostávala do hlav těch, na jejichž názoru nejvíce záleží. Nabízíme vám 3 efektivní strategie pro řízení dobré pověsti firmy.
1. Buďte upřímní. Vyhněte se přikrášlování pracovních inzerátů
Na prvním dojmu záleží dokonce více, než by si někteří zaměstnavatelé chtěli připustit. Samozřejmě je těžké přilákat posily do týmu „výhodami“ přesčasů, složitými projekty nebo nezdravou týmovou atmosférou, ale je lepší kandidáta vyděsit než zklamat. Reputace společnosti může zvýšit nebo zničit šance přilákat a získat nejlepší talenty.
2. Zaveďte správné náborové postupy
O firemní kultuře prozradí také způsob, jakým personalisté řeší nábor. Je nutné, aby se postarali o detaily, které mohou kandidáta odradit. Které to jsou? Například příliš dlouhá prodleva u odpovědí na žádosti kandidátů, neposílání zpětné vazby kandidátům, kteří se nedostali do další fáze nebo vedení pracovních pohovorů, které pro kandidáta nemají žádnou hodnotu - to vše může být varovným signálem pro pověst společnosti.
Zajistěte, aby každý kandidát obdržel podrobnou zpětnou vazbu, připravte osnovu pracovního pohovoru, abyste měli jistotu, že tam zazní vše potřebné a nutné.
3. Vymazlete firemní prezentaci
Uchazeči o zaměstnání začali být pečliví při zasílání svých životopisů a je pravděpodobné, že společnost, o kterou se zajímají, zkoumají mnohem více než personalisté je.
Kromě webových stránek firmy budou uchazeči o zaměstnání zkoumat, jak se firma prezentuje na jiných komunikačních kanále, co se kde o ní píše a kdo o ní co říká.
Je nezbytné bedlivě sledovat zmínky o značce a o firmě na internetu a adekvátně reagovat.
Rychlá reakce může ušetřit incidentů, které mohou poškodit pověst značky.