2.12.2022 |
Chcete mít působivou prezentaci? Odpovězte si nejprve na otázku Proč by to mělo vaše posluchače zajímat? A nyní se pusťte do přípravy.
Myslete přitom na to, že publikum chce, aby je vystupující informoval, vzdělával a také bavil. Tedy tyto tři aspekty je nutné dobře uchopit. Nikdo nemá čas poslouchat prodejní či jiné prezentace, z nichž mu neplyne žádný užitek. Pokud se podrobněji zaměříme na komunikaci Steva Jobse, zjistíme že neprodává produkty nýbrž sny o lepší budoucnosti. Neprodávejte zájezd k moři, ale západ slunce nad mořskou hladinou. Nepřednášejte o parametrech myčky nebo pračky, ale zaměřte se na ušetřený čas, který může člověk věnovat něčemu jinému.
Pokuste se nejdůležitější informaci co nejjasněji vysvětlit a v prezentaci jí alespoň třikrát zopakujte. Dbejte na to, abyste byli srozumitelní a nepoužívejte příliš módní slova ani žargon, hovořte „normálně. Nezapomeňte, že nejdůležitější informace, tedy to, co chcete, aby si posluchači zapamatovali, byla viditelná také na vašich marketingových materiálech, na webových stránkách, sociálních sítích a ve vašich dalších prezentacích.
Společnost můžete představit dvěma způsoby.
1.
Naše společnost patří k předním firmám vyvíjejícím inteligentní polovodičová řešení na bázi duševního vlastnictví, která jsou schopna výrazně navýšit rychlost komplexních návrhů systémů na čipu, přičemž zároveň minimalizují riziko.
2.
Naše firma vytváří software, který se používá k výrobě čipů uvnitř mnoha telefonů, které právě držíte v ruce. A v souvislosti s tím, jak se ony čipy neustále zmenšují a zlevňují budou se i vaše telefony zmenšovat vydrží fungovat déle na jedno nabití a budou přehrávat hudbu a video a to vše díky skryté síle našich technologií.
Které představení je lepší, pochopitelnější, srozumitelnější, zajímavější?
Při prezentaci vašeho produktu nebo služby musíte publiku říct, v čem jim zlepší život a práci. Například sníží náklady na energie, zefektivní plánování v týmu, zrychlí objednávky atd.