4.5.2020 | LinkedIn je známá profesní síť pro sdílení pracovních kontaktů a také vhodná pro vyhledávání kolegů i zaměstnanců. Existuje však ještě jedna sociální síť, která má značný potenciál.
Instagram. Nejrychleji rostoucí síť. Miliony uživatelů zde každý den hledá inspiraci. Je postavena na sdílení fotografií, současným trendem jsou i poměrně dlouhé (a hlavně zajímavé) příspěvky a populární Stories.
Své uživatele si stále drží Facebook. Ačkoliv funkce Stories zde není tak oblíbená jako u Instagramu, má své skalní uživatele.
Musí to vypadat dobře
Chcete-li upoutat pozornost publika, vytvářejte opravdu hezké příspěvky. Existuje široká nabídka nástrojů a aplikací pro úpravu fotografií i příspěvků na Instagram a Facebooku. Vyzkoušejte například program Canva. Umožní vám během několika minut vytvořit atraktivní příspěvek a nebude potřebovat grafika. Vždy uvažujte s grafickým manuálem vaší firmy či projektu „nad sebou“. Abyste nenaplnily v návalu kreativnosti přísloví Každý pes, jiná ves.
Přímo v telefonu můžete pomocí aplikací upravovat a vytvářet chytlavé příspěvky na Instagram. Vyzkoušejte například InstaSize, která poskytuje jednoduché uživatelské rozhraní. Není to sice Photoshop, ale z fotografií díky této aplikaci uděláte fakt dobré příspěvky, za kterými se lidé otočí, tedy spíše vás začnou sledovat (na sítích).
Ukažte, jaká je firma uvnitř
Stejně jako se firmy poohlížejí po profilech svých potenciálních zaměstnanců na sociálních sítích, stejnou logiku používají i uchazeči. Podívejte se na firemní sociální sítě také pohledem personalisty a očima lidí, kteří by mohli mít zájem stát se součástí vašeho týmu. Zobrazení každodenního života ve vaší kanceláři umožní potenciálním zaměstnancům představit si, jak s vámi (spolu)pracují. Ukažte firmu zevnitř – pomocí fotek i videí.
Tipy na příspěvky:
· sdílejte fotky moderně vybavených kanceláří a zázemí
· přibližte pracovní den pomocí krátkých videí
· představte jednotlivé pozice samotnými lidmi, kteří je zastávají
· ukažte, na čem pracujete
Hastagy pro lepší vyhledávání
Společnost Google, když mluví o firemní kultuře nebo o zaměstnancích, používá hashtagy jako #lifeatgoogle. Týká-li se příspěvek na Instagramu firemní kultury a života, označte ho vaším specifickým hastagem. Lépe se bude vyhledávat a díky němu se zobrazí všechny související příspěvky. To pomůže cílovému publiku snadno najít váš příspěvek a reagovat na něj v případě zájmu.
Inspirace přitahuje
Sociální sítě, především Instagram, je pro mnohé zdrojem všech druhů inspirace. Sdílejte ji! Protože právě to může přilákat talenty k vám. Zkuste například inspirovat těmito příspěvky:
· podělte se o úspěchy zaměstnanců (pracovních i osobních)
· představte své pracovní nástroje, programy a vychytávky
· ukažte, jak roste váš tým skrze příběh jednotlivce
Stejně jako vizuálně přitažlivý obsah může přilákat potenciální zákazníky, zveřejnění hodnotných fotografií z vašeho pracoviště by mohlo potenciální zaměstnance zajímat natolik, že vás vyhledají jiných kanálech a budou se zajímat o to, jak se stát členem týmu.