Měkké dovednosti do životopisu patří! Poradíme vám, jak na to

30.11.2021 | Receptem na úspěch jsou měkké dovednosti ve vašem životopise. Měkké dovednosti jsou vlastnosti, které vám pomohou pokročit ve vaší kariéře, přestože nejsou specifické pro konkrétní práci. Na detailech záleží. Využijte toho.

Soft skills aneb měkké dovednosti. Co konkrétně si pod tímto často skloňovaným pojmem představit? Jsou to manažerské schopnosti, které se uplatňují v osobním i pracovním životě. Někdo je má vrozené, má pro ně talent, jiný se je musí naučit. Patří sem komunikační dovednosti, vedení týmu, samostatnost, empatie, schopnost řešit krizové situace, asertivita a další. Jednoduše řečeno, tyto obecné dovednosti mohou přecházet do různých rolí, což znamená, že jsou extrémně cenné.

Proč jsou měkké dovednosti tak důležité?

Jako všestranný kandidát byste měli mít různé dovednosti, včetně tvrdých (odvětvových) i měkkých dovedností. I když je důležité zdůraznit dovednosti, které se přímo vztahují k dané pozici, o kterou se ucházíte, přidání některých vybraných měkkých dovedností je způsob, jak vás učinit atraktivnějšími pro budoucího zaměstnavatele. Zvláště HRisté hledají uchazeče o práci, kteří disponují měkkými dovednostmi. A to proto, že na pracovišti bývají úspěšnější.

Bez ohledu na odvětví, ve kterém pracujete, budete muset dobře komunikovat s ostatními profesionály ve vašem oddělení. Tato měkká dovednost nebyla nikdy důležitější. Zvláště se to ukazuje nyní, kdy mnoho lidí pracuje na dálku a musí být v kontaktu prostřednictvím vzdálených telekomunikačních nástrojů, jako jsou Teams, Skype nebo Google Meet.

Vybrané měkké dovednosti

Time management (organizace času)

Bez ohledu na to, jakou práci máte, dochvilnost vás vždy postaví do skvělé pozice. Tato měkká dovednost navíc ukazuje, že umíte upřednostňovat důležité úkoly a úzce spolupracovat s termíny.

Kreativita

Mít smysl pro kreativitu znamená, že budete vynikat. Tvořivé způsoby hledání řešení se vždy cení. Neotřelý pohled na věc může být ten, který bude právě nejlepší. Kreativitu uplatníte napříč obory.

Kritické myšlení

Přistupovat k úkolům s kritickou myslí může mít na mnoha pozicích skutečnou hodnotu. Souvisí s tím ověřování informací, dobrá práce se zdroji, vyhledávání a prověřování faktů.

Leadership (vedení lidí)

Nemusíte být manažerem, abyste měli skvělé vůdčí schopnosti. Možná jste tuto vlastnost vypilovali při přímé práci se svým oddělením a spolupracovníky. Každý tým potřebuje vedení, nezáleží na tom, jak je velký.

Zvládání konfliktních situací

Konflikt vzniká na všech pracovištích. Může to být rozdíl v názorech nebo spolupracovníci, kteří si prostě nevidí z očí do očí. Když k těmto situacím dojde, je důležité s nimi zacházet opatrně a být profesionální. Zde vstupuje do hry měkká dovednost řešení konfliktů. Ukázat, že umíte bojovat s problémy a řešit je, je jednoduchý způsob, jak zvýšit svou hodnotu jako zaměstnance.

Flexibilita

Schopnost, která se v současném rychle měnícím se světě velmi oceňuje. Pokud uvažujete o změně a vyzkoušení něčeho nového, tato měkká dovednost ukazuje, že na to máte. Flexibilní člověk se dokáže přizpůsobit a pružně reagovat na nové podmínky.

Jak uvést měkké dovednosti v životopisu

Když určíte své základní měkké dovednosti, dalším krokem je zvýraznit je ve svém životopise. Nedělejte tu chybu, že pokaždé uvedete všechny své měkké dovednosti. Tento aspekt své žádosti byste měli přizpůsobit práci, o kterou se ucházíte. Buďte selektivní v dovednostech, které chcete u každé nové role zdůraznit.  Zahrnutí některých vybraných měkkých dovedností do vašeho životopisu je chytrý způsob, jak získat náskok před konkurencí. Teď když už víte, jak jsou měkké dovednosti důležité, vylepšete si svůj životopis. Neodkládejte to a pusťte se do toho ZDE.