27.2.2022 | Pěstovat si dobrou pověst a osobní značku v zaměstnání znamená mít náskok před ostatními. Reputaci vytvářejí vaši kolegové tím, co o vás říkají a jak se s vámi cítí. Vaše dobrá pověst může být vstupenkou na vyšší pozice a velkým pomocníkem ve vaší kariéře i osobním životě. Pokud si tedy chcete v práci vybudovat pozitivní a silnou pověst, dbejte následujících rad.
1. Jděte nad rámec toho, co se očekává
První způsob, jak začít budovat dobrou pověst jako nový zaměstnanec, je jít nad rámec toho, co se očekává. Toho lze dosáhnout tím, že převezmete řadu dalších povinností. Může se jednat například o dřívější termín splnění úkolů, o vaše nápady navíc, o různé typy pomoci vašim kolegů. Je to dobrý způsob, jak vyniknout, udělat si tzv. oko a také mít dobrý pocit.
2. Nabídněte svůj názor s taktem
Jako zaměstnanec si musíte pamatovat, že jste byli přijati, protože máte dovednosti a znalosti k tomu, abyste byli ku prospěchu firmy. Váš názor je proto nesmírně cenný.
Pokud si chcete vytvořit dobrou pověst, pamatujte, že je mnohem lepší vyjádřit svůj názor s taktem, než přímo nebo vůbec ne. Výsledkem je, že taktním sdílením svých názorů nejen prokážete, že máte zájem spolupracovat, ale také ukážete, že máte znalosti a uvažujete dopředu.
3. Nestěžujte si všem kolem
Všichni víme, že práce může být někdy těžká. Ale než si stěžovat všem v kanceláři, je lepší zacházet se svými pocity negativity mnohem konstruktivnějším způsobem. Stěžování si je toxické chování a stěžovatelé nemívají dobrou pověst. Abyste se vyhnuli pověsti stěžovatele na pracovišti, zkuste najít jiné řešení problému nebo zaujmout jiný pohled.
4. Pomozte ostatním
Dalším způsobem, jak zvýšit svou reputaci, je tím, že pomůžete svým kolegům. Ať už to je tím, že jim nabídnete pomoc navíc, když víte, že jsou zavaleni papírováním a nestíhají, nebo jim pomůžete lépe zvládnou poradu či schůzku s klientem.
5. Získejte si důvěru ostatních
Když budete dělat to, co říkáte, že uděláte, pomůže vám to vybudovat si dobrou pověst v práci několika způsoby. Zaprvé svým chováním ostatní přesvědčíte, že jste týmový hráč a za druhé ukážete, že je na vás spoleh – co řeknete, to také dodržíte.
Postupujte podle těchto pěti jednoduchých kroků a vybudujete si v práci dobrou pověst kolegy, se kterým chtějí ostatní spolupracovat a šéf bude spokojen.